Climate change, environmental contamination, food scarcity, resource depletion, and numerous other factors have contributed to the ongoing degradation of Earth’s environment.
Conversely, some individuals opt to relinquish their physical forms and inhabit the cyber world, anticipating improvements in the global ecological conditions.
The cyberspace, governed by artificial intelligence (AI), encompasses a diverse array of thematic stages, collectively referred to as the Metaverse. Within this realm, unburdened by physical limitations, individuals delight in assuming and embracing their preferred roles.
However, certain constraints persist within the cyber world. The operation of a cybernetic body necessitates computing and recording resources. Consequently, individuals demonstrating proficiency in their daily activities may be allocated increased resources, whereas those displaying less competence may receive reduced allocations.
Within the Metaverse of the cyber world, a gamified environment has been established, centered around the concept of raising monsters. Inhabitants assume the role of trainers, engaging in competition to demonstrate their prowess and expertise.
Today, will bring in yet another new trainer.
気候変動/環境汚染/食糧不足/資源不足、様々な要因により地球の環境は悪化の一途をたどっていた。
これに対し、一部の人類は肉体を捨てて電脳世界で生活し、地球環境の改善を待つことを選択する。
電脳世界はAIにより管理され、様々なテーマの舞台:Metaverseが混在する。この世界では肉体からの制約から解放され、各々が好きなロールを楽しんでいた。
しかし、電脳世界とはいえ一定の縛りは存在する。電脳体として活動するには、演算や記録リソースが必要となる。そのため、日々の活動で有能さを認められるとより多くのリソースを割り当てられ、その逆に割り当てを少なくされることもある。
電脳世界でのMetaverseの一つ、この世界ではMonster育成をテーマとしてゲーミフィケーションされていた。住人はトレーナーとなり、競い合うことで有能さを示す。
今日もまた、新しいトレーナーが訪れる。
Within the world of Re.Monster, the vocation of monster trainers, who train and compete with these monsters, is highly esteemed. Contrary to their natural habitats, monsters are regenerated (born) from on-chain data, rather than existing in the wild. A diverse range of monsters can be discovered, acquired through a regeneration process from NFTs stored within a player’s wallet.
Monsters regenerated by the user can be minted and be owned as NFTs. Various other items in the game can be also held as NFTs, enabling their use and trading.
Re.Monsterの世界では、Monsterを育て、競い合う職業であるトレーナーが花形の職業になっています。しかしMonsterは野生に生息しておらず、オンチェーンデータを元に再生(誕生)します。様々なMonsterが存在しており、それらはプレイヤーのウォレットに入っているNFTから再生することで入手可能です。
ユーザーが再生したMonsterはNFTとしてMintし、所有することができます。他にもGame中の様々なアイテムをNFTとして保有し、使用や取引を行えます。
In Re.Monster, the game progresses around the raising of monsters.
Monsters possess a predetermined lifespan and are subject to consumption under various circumstances, making systematic training crucial for their development. Additionally, the game operates within a fixed time frame, with each action progressively advancing the passage of time.
Re.Monsterでは、Monsterの育成を中心としてGameが進みます。
Monsterには寿命が設定され、多くの場面で消費されていくため計画的な育成が重要です。またGame内には時間が設定されており、各行動によって時間経過が起こります。
Players regenerate (mint) and train Monsters from their NFTs that they own. As we progressively support Multi-chains, it will be possible to regenerate monsters from any NFTs.
The maximum number of times each NFT can be regenerated is fixed, and the cost increases with each regeneration, so try regenerating Monsters from various NFTs.
There will be a reset at the beginning of each season for the type of monster as well as the maximum number of monsters that can be regenerated.
プレイヤーは所有しているNFTからMonsterを再生(Mint)して育成します。Multichainに順次対応していくため、あらゆるNFTからMonsterを再生できるようになるでしょう。
NFT毎に最大再生回数が決まっており、再生するたびにコストが上昇していくため、様々なNFTからMonsterを再生していきましょう。
再生されるMonsterの種類と上限回数は、1Season毎にリセットされます。
Re.Monster does not issue their own FTs (fungible tokens) but instead uses $OAS as their base currency. $OAS for those who do not know is the base currency for OASYS.Instead, there will be different types of NFT that will be used in this game.
There are three main types of NFT in this game:
Re.Monsterでは独自のFTは発行せず、Oasysでの基軸通貨である$OASをゲーム内の基軸通貨として採用しています。その代わり、多くの種類のNFTが存在します。
NFTは大きく分けて3種類。
・Unlimited Amount Issued NFTs
・Limited Amount Issued NFTs
・Supply Capped NFTs
・発行上限無し
・発行上限有り
・供給上限有り
Supply Capped NFTs are consumable items and will not exceed the threshold, but they can be reissued when consumed by the players.
供給上限有りのNFTは消費アイテムであり、閾値を超えてゲーム上では存在することができませんが、ユーザーが消費することで再度発行されるようになります。